کتابخانه علامه محمدتقی جعفری(ره) طالخونچه

 

[ شنبه 12 خرداد 1397برچسب:قصه گویی,دبستان هاشمی,کتابخانه علامه جعفری,طالخونچه,فراهانی,

] [ 18:4 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

 

[ شنبه 12 خرداد 1397برچسب:قصه گویی,دبستان هاشمی,کتابخانه علامه جعفری,طالخونچه,فراهانی,

] [ 17:54 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

همزمان با بازدید دانش آموزان دبستان دخترانه هاشمی طالخونچه مسئول کتابخانه خانم فراهانی بخشهای مختلف کتابخانه برای دانش آموزان و مربیان معرفی نمود.

[ شنبه 12 خرداد 1397برچسب:کتابخانه علامه محمدتقی جعفری,دبستان هاشمی,طالخونچه,فراهانی,

] [ 17:29 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

[ شنبه 12 خرداد 1397برچسب:بازدید دبستان هاشمی,کتابخانه علامه جعفری,طالخونچه,فراهانی,

] [ 17:21 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

[ چهار شنبه 2 خرداد 1397برچسب:کتابخوان,خرداد,کتابخانه علامه جعفری,طالخونچه,فراهانی,

] [ 8:38 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

[ شنبه 29 ارديبهشت 1397برچسب:ماه رمضان,بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب,کتابخانه,علامه جعفری,طالخونچه,

] [ 12:12 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

[ چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397برچسب:عضویت رایگان,نیمه شعبان,کتابخانه علامه جعفری,طالخونچه,فراهانی,

] [ 8:29 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 Ú©ØªØ§Ø¨ خوان اردیبهشت 97

[ شنبه 7 ارديبهشت 1397برچسب:کتابخوان اردیبهشت,کتابخانه علامه جعفری,فراهانی,طالخونچه,

] [ 12:28 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 


خانواده موفق (راهکارهای دستیابی به یک خانواده متعادل)

نویسنده: زهرا رحیمی یگانه

ناشر: حدیث راه عشق

تعداد صفحه: ۲۱۴

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند ازدواج به هندوانه دربسته می‌ماند و تا وارد زندگی زناشویی و با همسرت هم‌سقف و همراه نشوی از نتیجه انتخابت آگاه نخواهی شد.

به نظر شما این موضوع نگران‌کننده نیست؟ پس جوانان چگونه می‌توانند در خصوص مهم‌ترین انتخاب زندگی‌شان درست تصمیم بگیرند و باقی عمرشان را در حسرت انتخاب نادرست خود تباه نسازند؟

ما به این موضوع اعتقاد نداریم و معتقدیم راه‌های خوبی برای آشنایی پیش از ازدواج با منش، اعتقادات و رفتارهای همسر وجود دارد که می‌تواند جوانان را تا حد زیادی از عواقب انتخاب جبران‌ناپذیر همسر نامناسب برهاند، مطالعه کتاب کاربردی و ارزشمند  «خانواده موفق» یکی از این راهکارهاست.

به عنوان نمونه، معروف است که در جلسه خواستگاری سؤال‌هایی معمولاً کلیشه‌ای پرسیده می‌شود که پاسخش چندان واقعیت‌های شخصیت طرف مقابل را نمایان نمی کند، اما در این کتاب شما با سؤال‌هایی آشنا می‌شوید که در صورت پرسیدن از طرف مقابل، پاسخی دریافت خواهید کرد که تا حد زیادی می‌تواند ابعاد شخصیتی طرف مقابل را برایتان آشکار کند.

همچنین این کتاب در خصوص مسائل بعد از پیوند مبارک ازدواج نیز مباحث بسیار ارزشمندی دارد و زوج‌های جوان را پس از ازدواج رها نکرده و تلاش دارد، در حل شایع‌ترین مشکلات و مسائل زندگی زناشویی، همسران را راهنمایی کرده و به ایشان راه‌کارهای مفیدی برای حل مسئله ارائه دهد.

این اثر ارزشمند که از سوی ناشر تخصصی مسائل خانواده (حدیث راه عشق) و با تلاش گروه‌ پژوهشی مجرّب در حوزه ازدواج تدوین شده است، مباحث خود را از انگیزه‌های ازدواج تا باورهای الزامی پیش از ازدواج و معیارهای اتنخاب همسر، چگونگی صحیح سپری کردن دوران عقد آغاز می‌کند و بعد از بیان مطالبی در خصوص بایسته‌های یک خانواده موفق، به طرح مسائل متداول و مشکلات شایع زوج‌ها از جمله مشکلاتی مانند کم‌حرفی یا پرحرفی همسر، ایجاد محدودیت‌ها بر اثر ازدواج، لجبازی و خشم همسر، چگونگی ارتباط با خانواده همسر، مسائل اقتصادی خانواده و... می‌پردازد و در مجموع با آموزش مطالب مفید و کاربردی پیش و پس از ازدواج، مخاطب را با بایدها و نبایدها در موضوع ازدواج و حفظ بنیاد گرانقدر خانواده آشنا می‌کند.

 


 

من نبودم دستم بود

نویسنده: لعیا اعتمادی

تصویرگر: نسیم بهاری

نـاشـر: جمال

تعداد صفحات: ۲۸

شاید شما هم با این موقعیت برخورد کرده باشید که کودک شما اشتباهی مرتکب شود و آن را انکار کند تا از مسئولیت کاری که انجام داده شانه خالی کند. ممکن است کودک در این موقعیّت، حتّی به دروغ هم متوسّل شود و کار بدش را به گردن دیگری یا شخصیت‌های خیالیِ ساخته‌وپرداخته ذهن کوچکش بیندازد. خیلی از مواقع پدران، مادران و مربّیان، نمی‌دانند در برابر این کودکان، باید چه رفتاری داشته باشند.

حقیقت این است که کودک انسان است و او هم مانند همه انسان‌ها اشتباه می‌کند و دوست دارد اشتباه‌هایش را جبران کند. شما با اشتباه کودکتان چگونه برخورد می‌کنید؟ آیا به فرزندتان اجازه مواجهه با اشتباهاتش را می‌دهید و به او کمک می‌کنید خطاهای کودکانه‌اش را جبران و حس شیرین بخشوده شدن را تجربه کند؟

«من نبودم دستم بود» داستان صبا، دخترِ کوچولو و مهربانی است که گاهی اشتباه می‌کند؛ ولی دست‌هایش را مقصّر اشتباهاتش می‌داند و هربار که کار بدی انجام می‌دهد، دست‌هایش را شماتت و سرزنش می‌کند.

نویسنده در این کتاب تلاش دارد به شیوه غیرمستقیم و با ایجاد تفکّر انتقادی در کودکان (با خواندن و قضاوتِ رفتارهای صبا کوچولو)، قدرت استدلال کودک را تقویت کند تا او بتواند پیش از انجام کار ناشایست نتیجه کارش را درک کرده از انجام آن خودداری کند. کسب مهارت رفتاری خودکنترلی و شناخت مسئولیت در برابر رفتار و اعمال، ‌ دیگر اثر آموزشی مطالعه این کتاب برای کودکان است.

مطالعه این کتاب  مفید و آموزنده، پیشنهاد جذّاب طرح کتاب‌خوان بهمن‌ماه به کودکان عزیز و والدین شان است. برای دریافت «من نبودم دستم بود» همراه فرزندان تان به کتابخانه‌های عمومی علامه محمدتقی جعفری طالخونچه  مراجعه کنید.

 

[ یک شنبه 1 بهمن 1396برچسب:کتابخانه علامه محمدتقی جعفری طالخونچه,طالخونچه,فراهانی,من نبودم دستم بود,کتابخانه,کتابخوان بهمن,,

] [ 13:50 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه